backgorund

Pengikut

Jom Tekan-Tekan Cik Pari Comel Page ^_^

Jom Add Cik Pari - Pari Comel nye Facebook ^_^

Sabtu, 23 April 2011

p/s : I Love You


P/s : I Love You Sayang

Seringkali kita melihat ungkapan sebegini dimana-mana sahaja. bahagiakan bila seseorang tahu menghargai ungkapan AKU CINTA PADAMU.. pedih rasanya hati bila ungkapan AKU CINTA PADAMU hanya dibibir tapi bukan dari hati.. Sehingga ke harini ada segelintir lelaki mahupun wanita menyalah gunakan perkataan tersebut persoalannya adakah ia digunakan hanya taktik untuk meyakinkan atau memikat, bukannya apa kadang-kadang bila difikirkan ungkapan tersebut seolah memberi harapan kepada seseorang walaupun hanya dibibir.. acapkali dilakukan oleh pihak lelaki yang menungkap AKU CINTA PADAMU tapi hanya dibibir sahaja, berlainan pula dihati.. adakah itu konsep nk diguna pakai untuk menjaga hati. ermm!!

cuba renungkan kembali seandainya perkataan tersebut dipalsukan. renungkan baik buruknya pula seandainya bukan datang dari hati sendiri tapi hanya dibibir, bukanke memberi harapan..
allah menciptakan akal dan fikiran untuk membezakan baik dan buruk..akan tetapi sekarang dan masa kini perkataan tersebut dianggap main-main. sampai bila ini harus terjadi.. tidakkah kalian berfikir ia akan melukakan hati seseorang seandainya mendapat tahu hal yang sebenar..

Tip's 1

Jangan sesekali mengungkapkan perkataan AKU CINTA PADAMU jika bukan dari hati yang sebenar, nescaya akan mengakibatkan dilabel PENIPU!! dan hanya manis dibibir.. ubah tanggapan tersebut

Tip's 2

Jangan sesekali menghantar isyarat AKU CINTA PADAMU, AKU RINDU PADAMU jika tidakmengetahui maksud tersebut, ia seolah-olah memberi harapan..
walhal hanya untuk diguna pakai kerana nak pikat seseorang.. fikir akibat akan datang

p/s: kita seharusnya fikir dan mendalami ungkapan tersebut dan setelah yakin dengan hati sendiri, barulah kita berani mengungkapkannya tanpa was-was!!

" Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. " ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha...."(^_^)

Tiada ulasan: